Nieuws

Het laatste nieuws

Volg nu het laatste nieuws op het gebied van webwinkels via Easyweb4you

Nederlandse webwinkels mogen Europees keurmerk gebruiken

Webwinkels die in Nederland het Thuiswinkel-keurmerk gebruiken, mogen voortaan ook het E-commerce Europe Trustmark tonen. Dit keurmerk geeft aan dat webshops voldoen aan Europese wetten en regelgeving.

eurosafeshop

Dit nieuws maakte Thuiswinkel.org vandaag bekend. Alle Nederlandse webwinkels die zijn goedgekeurd voor het Nederlandse keurmerk, komen automatisch in aanmerking voor de Europese variant. 

Het E-commerce Europe Trustmark is op het moment te gebruiken door meer dan 10.000 online winkels verspreid door Europa. Deze webshops zijn ook eerst door landelijke organisaties gekeurd. 

Het Europese keurmerk is bedacht door consumentenorganisaties en webwinkelverenigingen. Door één merk in heel Europa te hanteren, willen zij klanten aansporen om vaker in het buitenland iets te bestellen. 

‘Nederlanders geven fors meer geld uit via webwinkels’

Nieuws

Volgens het laatste nieuws hebben Nederlanders in het eerste halfjaar van 2015 bijna 8 miljard euro uitgegeven via webwinkels. Dat is een stijging van 18,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt donderdag uit een onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau GfK.

Ook het aantal Nederlanders dat online winkelt groeit gestaag door. In de eerste zes maanden van 2015 deden 12,11 miljoen (87 procent) Nederlanders van vijftien jaar en ouder ten minste één aankoop via het internet. Een jaar eerder lag dat aantal nog op 11,76 miljoen mensen, ofwel 85 procent.

In totaal werden er in het tweede kwartaal van 2015 in totaal 32,71 miljoen online aankopen gedaan, die goed zijn voor een omzet van 3,63 miljard euro. Ook dat ligt met een stijging van 21,4 procent een stuk hoger dan dezelfde periode een jaar eerder.

Verrassing

De enorme toename is een verrassing voor Gino Thuij van GfK. ”De onverwacht forse groei heeft geleid tot het bijstellen van onze verwachtingen over 2015”, zegt hij.

”Naar verwachting zal de groei van de online bestedingen zich in de tweede helft van het jaar doorzetten en zullen de online bestedingen over heel 2015 uitkomen op ongeveer 16,5 miljard euro.”